OGÓLNY SCHEMAT PROCEDUR KONTROLI I PROCEDUR SPRAWDZAJĄCYCH PRZEDSIĘBIORCÓW, STOSOWANYCH PRZEZ TUTEJSZY ORGAN ZEZWALAJĄCY
W ZWIĄZKU ZE SPRZEDAŻĄ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH ORAZ WYKONYWANIEM KRAJOWEGO TRANSPORTU DROGOWEGO

Na podstawie art. 47 ust. 3 ustawy z dnia 30 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U.
z 2021r. poz. 162 ze zmianami) organ kontroli zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego organ, ogólny schemat tych procedur, które wynikają
z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
Wobec powyższego organ zezwalający - Burmistrz Nysy - publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Nysie poniższe schematy w zakresie:

I.Kontroli przestrzegania zasad i warunków prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych:
1.Podstawa prawna:
a.art. 18 ust. 8 i art. 183 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2021r. poz. 1119 ze zmianami),
b.rozdział 5 ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. 2021r. poz. 162 ze zmianami).
2. Zakres podmiotowy:
a. przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży,
b. przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży,
c. przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, których działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę.
3. Zakres przedmiotowy:
a. zaopatrywanie się w napoje alkoholowe u producentów i przedsiębiorców posiadających      odpowiednie zezwolenie na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych,
b. posiadanie tytułu prawnego do korzystania z lokalu, stanowiącego punkt sprzedaży,
c. wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie objętym zezwoleniem tylko przez przedsiębiorcę w nim oznaczonego i wyłącznie w miejscu wymienionym w zezwoleniu,
d. zgodności danych zawartych w zezwoleniu ze stanem faktycznym,
e. terminowość realizacji obowiązku informacyjnego,
f. przestrzeganie innych zasad i warunków określonych przepisami prawa.
4. Tryby weryfikacji:
a. kontrola planowa,
b. kontrola interwencyjna (doraźna).
5. Analiza prawdopodobieństwa naruszenia prawa w związku z korzystaniem z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych – sporządzana raz w roku identyfikacja obszarów podmiotowych
i przedmiotowych, w których ryzyko wystąpienia naruszenia przepisów jest największe.
6. Schemat procedury*

 

II. Transportu drogowego:
1. Podstawa prawna:
a. art. 84 ust. 1 i 2 ustawy z dnia  z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022r., poz. 180 ze zmianami),
b. rozdział 5 ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021r. poz. 162 ze zmianami),
c. uchwała Nr LXII/813/2002 Rady Miejskiej w Nysie z dnia 18 września 2002r. w sprawie określenia na terenie gminy Nysa stref cen obowiązujących przy przewozie taksówkami,
d. uchwała Nr LXII/814/2002 Rady Miejskiej w Nysie z dnia 18 września 2002r. w sprawie określenia przepisów porządkowych obowiązujących na terenie gminy Nysa przy przewozie taksówkami osób i bagażu.
2. Zakres podmiotowy:
a. przedsiębiorcy posiadający licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego
w zakresie przewozu osób taksówką,
b. przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym osób.
3. Zakres przedmiotowy:
a. sprawdzenie ważności dokumentów niezbędnych do uzyskania licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką,
b. sprawdzenie prawidłowości wyposażenia i oznaczenia taksówki oraz zgodności stosowanych cen i taryf z parametrami zawartymi na oznaczeniu zewnętrznym taksówki.
4. Tryby weryfikacji:
a. kontrola planowa,
b. kontrola interwencyjna (doraźna).
5. Schemat procedury*